Bye Turrialba

19 november 2010 - Turrialba, Costa Rica

Buenas dias! (of Buenos noches bij jullie),

Mijn avontuur in Turrialba en daarmee ook mijn Spaanse leerschool is ten einde. Of vandaag is de laatste dag. Ik heb net mijn laatste les gehad, een certificaat gekregen én zelfs een armbandje van mijn lerares!!! (welke lerares geeft nou een cadeautje aan een leerling - gelukkig had ik ook iets voor haar!)
Vanmiddag is het girls-afternoon op school want dan komt iemand lekker al onze nageltjes doen, vanavond bbq-en en morgen pak ik m'n biezen en ga ik 2 weken door Costa Rica reizen met Andrea. Erg veel zin in want ben wel weer toe aan wat strand (oh ik heb het zo zwaar hehe).

Goh.. weer een intermezzo.. terwijl ik hier rustig zit te tikken strijken er even 3 prachtige toekans op 2 meter afstand naast me in de boom..

Anyways, vorig weekend gedaan wat je MOET doen als je in Turrialba bent, en dat is raften op de nr. 5 rivier van de wereld. Dit was echt superrrr vet, maar uiteraard wel weer met de nodige gevolgen para mi! (Klunzige Kirsten)
We gingen met 5 meiden raften en ik was samen met Andrea 'leider',  dus voorop op de boot, wat verder puikstekend ging! Maar eenmaal gestopt om ergens omhoog te klimmen naar een waterval, ging Kirsten op die gladde rotsen natuurlijk keihard op dr plaat!! Met als gevolg wat schaaf en steenwonden EN een zwaar gezwollen gekneusde knie!! Ik ben vervolgens wel braaf, begeleid aan het handje van onze lieve guide, toch nog omhoog geklauterd naar de waterval. Ondertussen nog even een schorpioen van me afgeveegd (alsof het niks is- hey en ik gilde niet eens!) En verder was het daar natuurlijk prachtig!
Dan heb je verder tussendoor steeds 'Rapids' van die stukken waar je keihard moet peddelen en het water bijna van bovenaf komt!
Nou, bij één was het weer behoorlijk heftig waardoor ik (als enige natuurlijk) wéér die boot uit flikkerde!! Gelukkig kon ik mij gelijk vastgrijpen aan het touw en tilde de beer Mao (onze guide) mij met een hand, hop weer die boot in! Het ging zo snel dat die meiden het eerst niet doorhadden en daarna ineens volop in paniek waren terwijl ik alweer achterin lag te gieren van het lachen! (Persoonlijk vond ik het vrij hilarisch hahaha)
Nou goed anyways, ik was natuurlijk weer de lucky star van de day! Maarrrr wel een hele toffe ervaring! Lopend als een manke moesten we savonds natuurlijk wel een salsa- en regaedansje wagen, dus wat alcohol erin (mooi medicijn - siempre!!) en op naar de plaatselijke discotheek.

Dit was leuk voor één keer. Die latino's hier zijn mij soms wat te heetgebakerd (of is dat passie?) en die DJ was echt een ramp. Het leek de Baja Beach Club wel, maar goed, wel weer gelachen.
Verder is deze week voorbijgevlogen en heb ik eigenlijk niks bijzonders meer gedaan.
Ik heb heel goed m'n spaans geoefend door mijn raftingleraar constant op alle mogelijke manieren (facebook, telefoon etc) af te wijzen, want van stalkpraktijken ben ik niet gediend.

En como están en Holanda?? Hoe is het daar? Naast het feit dat het koud is, want dat weet ik wel :-)

Lieve zus, jij nog meer nieuws uit Aussie voor me? Collega's, zijn jullie al verhuisd? Zo ja, hoe is dat?

Peace.

1. magda:
    20 november 2010
    Lieve Kirst,
    Wat een lol gekneusd geschaafd maar we blijven gillen he, ik moet wel om je verhalen lachen hoor, typisch jij haha. Zie het helemaal voor me.
    Wb het verhuizen, wel we zitten er middenin alles staat vol dozen op de afdelingen. Alle grote planten zijn al weggehaald. Dossiers zijn ook weg worden ingescand. T wordt steeds kaler. Afgelopen week is Martina naar het nieuwe pand geweest... moet erg mooi zijn allemaal nieuwe meubels kasten enz. Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.Tja de winkels zullen we vast gaan missen, we gaan het zien. ik heb er wel zin in hoor lijk me leuk in zo'n nieuw pand en... we zitten gelukkig weer allemaal bij elkaar. O ja eeeennn laatste nieuwtje, er is weer een van de meiden zwanger en er wordt een tweeling verwacht, wie.... de zwangerschapvervangster van Daan JAAA Sabine is dat wat. Zij is er maar tot eind jan. dan komt Danielle namelijk weer terug. Geniet er nog lekker een poost van. Groetjes Maggi
  2. Petra van der Ende:
    23 november 2010
    He zus nee heb nog niets vernomen van de aussies...Zal het eens aan ze gaan vragen en dan hoor je ervan...
    Wat gaaf weer om je kneuzen verhalen te lezen hi..hi..Nou wel weer belevenissen hoor en nu lekker genieten van te twee weken vrij. Goh wat rot in zo'n omgeving. Nog even en je kan ook mee op scoutingkamp, zonder gegil beesten van je af halen. Super stoer!
    Hier alles oke, van het weekend robert zijn verjaardga gevierd, mooie leeftijd 35. En uiteraard nog een ander feestje van een vriending gehad en een open huis van vrienden, nee vervelen doen we ons niet.

Nou meid ga even oppassen bij de twins van de overburen, Lekker met ze knuffelen! Nou tot mails weer en geniet ze en hoop dat je wondjes alweer wat beter zijn X van je zus!!